Pytanie 1. Do ilu szkół mogę złożyć wniosek? Odpowiedź: Do 3 szkół podstawowych. Pytanie 2. W ilu miejscach składamy wniosek? Odpowiedź: Wniosek można wypełnić elektronicznie a po wydrukowaniu i podpisaniu należy złożyć w placówce pierwszego wyboru Pytanie 3. Kiedy można składać wnioski? Odpowiedź: Wnioski można składać od 05.07.-07.07.2023 r., Pytanie 4. Czy można złożyć wniosek przez internet? Odpowiedź: Wniosek można wypełnić elektronicznie a po wydrukowaniu i podpisaniu należy złożyć w placówce pierwszego wyboru
Pytanie 5. Czy otrzymam pomoc w wypełnieniu wniosku w szkole? Odpowiedź: Tak, każda szkoła musi pomóc w wypełnieniu wniosku osobom, które mają z tym trudności. Pytanie 6. Dziecko nie posiada numeru PESEL.Jak wypełnić w wniosek? Odpowiedź: Proszę zgłosić się do szkoły pierwszego wyboru. Pytanie 7. Dziecko jest zameldowane w Kaliszu u rodziny, ale rodzice mieszkają poza Kaliszem. Jak będzie zakwalifikowane dziecko w rekrutacji? Odpowiedź: Komisja rekrutacyjna będzie żądać wyjaśnień w związku z faktem, że wg definicji Kodeksu Cywilnego dziecko zamieszkuje z rodzicami lub z jednym z rodziców. W opisanym przypadku,fakt zameldowania dziecka nie oznacza więc zamieszkiwania w Kaliszu. Pytanie 8. Jestem zameldowana poza Kaliszem,ale zamieszkuję wraz z dzieckiem w Kaliszu. Jak mam udokumentować fakt zamieszkiwania? Odpowiedź: Przedstawić dowolny dokument poświadczający zamieszkiwanie np. umowa najmu, umowa na dostawę energii elektrycznej, gazu, wody, telekomunikacyjna, potwierdzenie składania PIT. Pytanie 9. Mieszkamy z dzieckiem u rodziców w Kaliszu, ale nie jesteśmy zameldowani, czy możemy złożyć wniosek jako zamieszkali w Kaliszu? Odpowiedź: W opisanym przypadku należy dopełnić obowiązku zameldowania, trudno będzie inaczej stwierdzić fakt zamieszkiwania. Pytanie 10. Na czym będzie polegało udostępnienie „on – line” wyników rekrutacji? Odpowiedź: Jednym z etapów wprowadzania danych do systemu jest założenie przez rodzica hasła dostępowego. Hasło to w powiązaniu z peselem dziecka umożliwi w dniu ogłoszenia wyników zalogowanie się do systemu na stronie i sprawdzenie czy i gdzie dziecko zostało przyjęte.Logowanie umożliwi sprawdzenie wyników WYŁĄCZNIE dla własnego dziecka.
Pytanie 11. Wprowadziłem dane dziecka ale popełniłem błąd, którego obecnie (po zatwierdzeniu wniosku) nie mogę już poprawić. W jaki sposób możliwe jest zmodyfikowanie podanych przeze mnie danych w systemie? Odpowiedź: Należy skontaktować się z placówką pierwszego wyboru i poprosić o skorygowanie niepoprawnych informacji osobę wyznaczoną do obsługi systemu NABO. Po dokonaniu korekty wniosek powinien być ponownie zatwierdzony
|